Asociatia Consumatorilor de Media

Cine suntem

Asociatia Consumatorilor de Media s-a infiintat deoarece membrii sai considera ca:

– Sustinerea unor media libere si responsabile reprezinta un element indispensabil al democratiei si al supravietuirii societatilor liberale.

– Viziunea asupra lumii, optiunile, comportamentele noastre din viata de zi cu zi sunt modelate de catre mass-media, in conditiile in care educatia prin media si democratizarea accesului la difuzare nu sunt reglementate prin politici coerente, cu sustinere publica

– Tabloidizarea, real-tv, publicitatea, trustizarea si afilierile politice au alterat misiunile originare ale mass-media, printre care informarea si educarea.

– Presa nu se mai adreseaza cetateanului, individului, ci consumatorului. In curand, cetatenii nu vor mai avea de spus nici un cuvant asupra televiziunii, radioului si presei scrise.

Asociatia Consumatorilor de Media s-a infiintat ca raspuns la aceasta deriva.

Considerand ca:

– mijloacele si suporturile de comunicare, de orice natura, trebuie sa respecte principiul serviciului public pentru a contribui la progresul general al societatii

– libertatea de opinie si de exprimare, erijata in principiu fundamental de catre art. 2 a Declaratiei Drepturilor Omului si Cetateanului, nu poate fi garantata decat printr-o informare libera si obiectiva,

Asociatia doreste sa faca auzita vocea sa, vocea consumatorilor, actionand ca o veritabila miscare de opinie pe doua coordonate: interventia publica si educatia prin media.

Chiar daca noi consideram organizarea unor telespectatori critici drept o adevarata provocare, credem cu tarie in responsabilitatea si dorinta acestora de a lupta in numele libertatii de expresie si a principiilor universale ale eticii comunicarii, prevazute in Declaratia Universala a Drepturilor Omului, in Carta UNESCO si in Conventia Internationala pentru Drepturile Copilului.

ACM a luat nastere ca urmare a intalnirii dintre studenti din domeniul jurnalismului, comunicarii si stiintelor politice dornici sa schimbe raportul dintre public si televiziune, si anumiti profesori, specialisti media, specialisti in stiintele sociale, jurnalisti care privesc pozitiv interventia unei voci active a telespectatorilor in domeniul mass-media romanesti.

ACM este o asociatie independenta, non-profit, fondata de membrii sai, condusa in mod democratic si fara afilieri politice, sectante sau comerciale. ACM reprezinta interesul cetateanului si consumatorului in audio-vizual si este singura organizatie din Romania care vorbeste in numele telespectatorilor, ascultatorilor si cititorilor de presa abordand toate aspectele legate de mass-media.

ACM face oficiu de observator independent al mass media contemporane. Militeaza pentru o reapropriere a cetatenilor de mediile de informare si de divertisment.

Aderentii sai sunt : Telefili si nu telefobi, nici cenzori, nici moralisti,
laici, anti-rasisti, antisexisti

Asociatia Consumatorilor de Media isi propune:

– sa consulte publicul in privinta politicii audio-vizualului, a evolutiei pietei si a legislatiei mass-media– sa intervina in toate domeniile asupra carora consumatorii de media doresc sa se faca auziti (sex, violenta la TV, obiectivitatea informatiei, publicitate)– sa atraga atentia asupra influentei pe care o are mass-media in societate si asupra responsabilitatilor pe care trebuie sa si le asume.– sa ofere o voce colectiva prin care cititorii de presa scrisa, ascultatorii si telespectatorii sa comunice opiniile membrilor Parlamentului, departamentelor guvernamentale, televiziunii publice si televiziunilor private, CNA-ului si altor institutii relevante din Romania si din intreaga lume

– sa lanseze discutii cu liderii din industria mass-media si cu principalii politicieni, oferind un forum accesibil celor interesati de problemele presei. Actiunile sunt destinate obtinerii exercitiului unei democratii pluraliste si egalitare, rupta de tutela puterilor si discursurilor dominante.

– sa intervina pe langa puterile publice sau factorii de decizie ai audiovizualului si ai presei scrise punand in practica, atunci cand este cazul, actiuni revendicative.

– sa desfasoare o reflectie care cumuleaza rezultatele expertizei stiintifice, profesionale si cele de contestare cetateneasca prin participarea la toate studiile, anchetele, elaborarile de carte, proiecte sau propuneri legislative

– sa dezvolte cooperari internationale in materie de educatie si politici media

– sa organizeze evenimente de tipul gala premiilor celor mai bune/proaste emisiuni de televiziune votate de catre telespectatori

Asociatia are deci drept obiect organizarea, sustinerea, incurajarea si promovarea actiunilor avand drept scop asigurarea respectului principiilor mai sus enuntate prin toate mijloacele de care dispune.

2 Comments »

  1. Buna ziua , ma numesc Cristian Carstea , am 35 de ani , sunt student la Drept si fac parte dintr-un sistem economic in care as dori sa va invit . Sistemul este de tip MLM . Diferenta intre sistemul nostru si celelalte este ca la noi nu exista taxa de inscriere , taxa de publicitate pentru firme , nu avem limita de produse sau servicii . Suntem in discutii cu mari producatori si distribuitori de combustibil . Membri foarte cunoscuti : Vodafone , Gazprom , Rompetrol Serbia . Va multumesc pentru intelegere . Tel : 0749 / 50.33.11. , carstea2007@gmail.com . Cu stima , Cristian .

    Comment by Cristian Carstea — November 28, 2011 @ 2:53 pm | Reply

    • Da,te inteleg, dar nu te aprob:)

      Comment by horeabadau — December 18, 2011 @ 7:22 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: